řada
|
Občan a veřejná správaVeřejná správa jako služba: Pozitivní faktory: Negativní faktory: Komunikace: Veřejná správa a EU: Resumé:
DEMA a. s. uskutečnila sérii výzkumů (reprezentativní, segmentační i kvalitativní povahy) tematicky orientovanou do oblasti pracovního trhu. Výzkumy mapovaly šance občanů najít pracovní uplatnění v širším záběru nejen prostřednictvím úřadů práce. Zejména v kontextu se soukromým podnikáním, regionálním rozvojem, venkovskou turistikou, využíváním informačních technologií ap. se výzkumy dotkly řady problémů, jejichž společným jmenovatelem byla komunikace občanů s úředníky státní správy a samosprávy. Odpovědi občanů byly poměrně často podbarveny nespokojeností a kritikou, což ukazovaly i jiné než výše uvedené výzkumy (např. o soustavě Natura 2000, Podnikatelský start ap.). Na základě tohoto signálu bylo přistoupeno k realizaci speciálního, kvalitativního průzkumu. Jeho cílem bylo podívat se podrobněji na některé aspekty vztahu občan versus úředník. Respondenti pro hloubkové rozhovory byli vyhledáváni v celkem 36 místech. Výběrový soubor tvořily 3 skupiny (venkov, malé město, velké město) po 12 osobách (vždy paritně z hlediska pohlaví a věku). Sběr dat probíhal v říjnu 2003. Byl řízen tzv. rozhovorovou nití polostrukturovaného dotazníku s výrazným podílem otevřených otázek určených pro spontánní vyjádření zkušeností, názorů a představ. Zpráva prezentuje v grafech a komentářích pohled respondentů na tematiku fungování veřejné správy a komunikace s občanem. Součástí zprávy je také resumé, tj. stať se závěrečnými poznámkami věnovanými těm problémům, které se jeví jako klíčové.
Metodika:
Verze dokument Word (doc) zde.
Následující zpráva řady Společnost: Předchozí zpráva této řady: | |||||||||||||||||||||||||