E-learning II.
Jak se dívají občané ČR na moderní způsoby vzdělávání přes internet? Mají za to, že se lze tímto způsobem celoživotně vzdělávat? Kdo
souhlasí a kdo se řadí mezi odmítající?
Co považují občané za největší výhodu tohoto typu vzdělávání?
Pro koho představuje e-learning opravdu možnost se takto vzdělávat? Jaký je profil zájemců? Kdo netradiční formu výuky striktně odmítá?
Jakou roli v oblasti e-learningu hraje věk, vzdělání nebo frekvence využívání internetu?
Změnily se názory veřejnosti v odstupu dvou let?
Výzkumnými otázkami byla oslovena dospělá populace ČR. Dotazování na výběrovém souboru 1 013 osob probíhalo v říjnu 2004 na 146
dotazových místech (městech a obcích) a zasáhlo všechny kraje a velikostní místa bydliště. Bylo reprezentativního typu
a zjištěné výsledky vyjadřují názory občanů ČR starších 18 let.
Zpráva je rozdělena do dvou částí:
První část obsahuje výsledky v grafech a slovním komentáři za celou populaci a podle základních identifikací (tj. pohlaví,
věk, vzdělání, velikost místa bydliště, čistý měsíční příjem na jednoho člena domácnosti, sociální skupina: studenti, podnikatelé, nezaměstnaní,
občané z rodin s dětmi předškolního a školního věku) a také podle uživatelů internetu a frekvence jejich vstupu
na internetovou síť. Dále je zde uvedena komparace dat za ČR v čase 2002 / 2004.
Druhá část obsahuje statistickou analýzu dat v tabulkách za celý soubor a podle dalších jedenácti identifikačních charakteristik populace ČR.
Metodika:
|
výzkum
| |
reprezentativní
|
|
lokalita
| |
ČR
|
|
výběrový soubor
| |
1 013 osob 18+ let
|
|
zpráva
| |
komentář, grafy, resumé
|
|
vydána
| |
březen 2005
|
|
číslo
| |
KIT-0503
|
Verze dokument Word (doc)
zde.
Následující zpráva řady Společnost:
Vybavenost domácností občanů ČR technikou VI.
Předchozí zpráva této řady:
Uživatelé internetu v ČR V.
|